Tecnika és szervezti innováció szimbiózisa-talán így lehetne leírni egy mondatban.
Exponenciálisan növekvő technika
Kijelenthetjük, hogy a 21. század jellemzője a technika és a kommunikáció egyre gyorsabb terjedése. Ebben rejlik az erő és a változás lehetősége. Vagyis a változás így is úgy is folyamatosan áramlik. Kutatók szerint, egyre gyorsabban. Évről évre megduplázódhat az technikai innovációs találmányok.Gordon Moor, az Intel alapítója, megfigyelte, hogy a csipek teljesítménye évente megduplázódik. Kétévente duplázza a teljesítményét, akkor a különböző tudományos területeken, komplexebb, több problémát tudnak tudósaink, innovátoraink megoldani. Ilyen például a fotózás, a telefon, a különböző kommunikációs csatornák, az orvositechnika óriási fejlődése, a digitalizációnak köszönhetően, hogy néhány területet említsek. Ilyen például a robotika, mesterséges inteligencia, drónok, szintetikus biológia, okos anyagok és ezek egymással kombinálva is egészen meglepő, új dolgokat hoznak létre.
Hálózati terjeszkedés
Ezzel párhuzamosan a vállalkozások struktúrája is átalakul. A jövő a hálózatokról kapcsolatokról és a tanulni képes gépekről, eszközökről és emberekről szól.Ilyen például a Tesla haladó, jövő üzleti modellje: az egész világra kiterjedő autóflottát hoz létre, ami egy központi agya egy önvezető funkciókért felelő algoritmus alapján működik. Egyszerre tanul az összes eladott, kilómétert futott gépjárművel, az új tanulságokat azonnal megosztja az összes üzembe helyezett autóval, akár útközben is.Sőt ha valamilyen extrát nem kért a vásárlásnál az új tulajdonos, akkor csak online megrendeli és máris használhatja, mert a központi agy bekapcsolja azt a funkciót. Ez egy exponenciálisan, gyorsan tanuló technika hálózata. A másik hálózat amit épít, az emberi kapcsolatok. A saját platformján minden Tesla tulajdonos regisztrálhat, és akár az épp nem használt autót bérbe is adhatja, ami bevételt generál tulajdonosa számára. Akár 3-4 év alatt is kitermelheti az autó árát. Az alkotók szerint az önvezető autók maguktól el tudnak menni a bérlőhöz, így kikapcsolva a személyes közreműködést.
A hagyományos kereskedőkkel szemben, a Tesla központilag értékesít. Nincs kereskedelmi hálózata, csak bemutató termei, internetről lehet a gépjárműveket megrendelni. Így nincs kiskereskedelmi jutalék. E mellett az ár fix, nem lehet alkudni sem. Reklámra sem költenek, mert egyébként is a figyelem központjában állnak. Inkább az elkövetkező modellek prototípusait mutatják be. E mellett saját töltő hálózatuk van.
A jövő szervezetei egyszerre lineárisak és exponenciálisak lesznek a technika fejlődésének gyorsulása miatt.
Legutóbbi hozzászólások